Recenzie de carte: "Conspiratia" de Dan Brown

Dragile mele,

Vedeti ce harnica sunt azi? Deja e a doua postare pe care o scriu cu mare drag pentru voi. Nici nu e de mirare, caci va vorbesc despre domeniile mele preferate: parfumurile Guerlain si cartile. Daca despre parfum am vorbit mai devreme, acum e momentul sa va povestesc despre cea mai recenta carte citita: "Conspiratia" de Dan Brown.

Daca imi cititi blogul de ceva vreme, inseamna ca stiti ca imi place Dan Brown pentru stilul in care sunt scrise romanele sale. Acest autor stie sa imi capteze atentia prin subiectele interesante pe care le abordeaza, prin simbolismul omniprezent, prin faptul ca se documenteaza extrem de bine pentru fiecare carte si intotdeauna are grija sa explice pe indelete lucrurile inedite din romanele sale.

Dintre toate romanele scrise de Dan Brown, numai "Conspiratia" scapase necitita...pana acum. Mai intai, sa va arat descrierea de pe libraria online Libris:

Cind un satelit NASA face o descoperire ciudata intr-un ghetar din Arctica, agentia isi proclama mult asteptata si absolut necesara victorie – o victorie cu profunde implicatii politice, caci Statele Unite ale Americii sint in plina campanie electorala. Daca aceasta descoperire va fi confirmata, ea va schimba cursul istoriei, caci tot ceea ce stiam despre aparitia noastra in univers e o mare minciuna, iar implicatiile sint de neimaginat. Pentru a verifica autenticitatea acestei extraordinare descoperiri, Casa Alba trimite la fata locului specialisti de renume, printre care si Rachel Sexton, fiica adversarului politic al actualului presedinte, si celebrul om de stiinta si vedeta de televiziune Michael Tolland. Insa ceea ce descopera ei intrece orice asteptare. Cu o echipa de asasini pe urmele lor, cei doi urmeaza sa afle un lucru tulburator: ca adevarul poate fi cea mai teribila descoperire.
 Ce spun eu?

Am asteptat cartea cu sufletul la gura, iar faptul ca de data aceasta in rolul principal e Rachel Sexton si nu Robert Langdon cu care deja eram super-familiarizata, m-a facut si mai curioasa. M-am "imprietenit" repede cu eroina cartii si am insotit-o plina de entuziasm la intalnirea cu specialistii NASA unde in scurt timp a fost revelata o descoperire uimitoare cu privire la viata extraterestra. Imi place ca autorul dezvaluie rapid misterul cheie al cartii, insa totodata ramifica o multime de alte secrete cu privire la acesta, astfel incat pana la finalul cartii am fost in permanenta in suspans, iar cand descopeream inca ceva, ramaneam uimita de cat de plauzibile erau teoriile expuse. Dan Brown are darul de a-si pune pe ganduri cititorul, pur si simplu te face sa gandesti, sa cauti, sa cercetezi si sa nu mai iei faptele ca atare, ci sa cauti mereu un alt inteles.

In legatura cu personajele, sunt de acord ca la prima vedere formula eroina principala, tanara si atragatoare (Rachel) + eroul principal Michael (la fel de atragator), poate sa para un cliseu, iar faptul ca Dan Brown nu insista deloc pe expunerea personalitatii celor doi, ci le contureaza un portret destul de superficial, accentueaza acest sentiment. Totusi, sunt de parere ca la acest gen de romane conturarea prea detaliata a personajelor ar stirbi din atmosfera plina de suspans creata cu meticulozitate. Dan Brown e cu adevarat un maestru al suspansului si pe masura ce Rachel si Michael devin tot mai prinsi in iuresul descoperirii colosale facute de NASA, am devenit tot mai curioasa cu privire la deznodamant. Nu o sa va dau detalii cu privire la acesta fiindca as strica bucuria de al descoperi singuri, insa va asigur ca finalurile ticluite de Dan Brown nu sunt niciodata previzibile.

Voi ce carti scrise de Dan Brown ati citit? Am reusit sa va fac curioase si sa cautati "Conspiratia" la urmatoarea vizita in librarie?

Nu uitati sa vizitati si fetele, sa vedeti ce recenzii interesante au pregatit :)

Astept cu drag comentariile voastre!