Recenzie de carte "Femeia in faţa oglinzii" de Eric Emmanuel Schmitt

Dragile mele,

Azi vă întreb ce relaţie aveţi voi cu oglinda? Nu, nu... nu e vorba despre ceea ce vă place sau nu la corpul vostru, la kilogramele în plus sau în minus, sau la părul care azi nu se aşază aşa cum vă doriţi, ci la ceea ce simţiţi când va întâlniţi privirea în oglindă. Ştiţi fiorul acela ca un curent electric ce vă invadează corpul de îndată ce vă puneţi întrebarea "Cine sunt eu?"

Exact! L-aţi simţit şi voi cel puţin o dată, nu-i aşa? Ei bine, dacă vă place să staţi de vorba cu voi înşivă, atunci vă recomand cu drag să citiţi "Femeia în faţa oglinzii" a îndrăgitului autor Eric Emmanuel Schmitt. Cartea a apărut în noiembrie, autorul venind în România pentru lansare. Am urmărit cu plăcere un interviu cu el şi am simţit cu această ocazie că îl înţeleg mai mult şi că romanele pe care le scrie îmi sunt şi mai aproape de suflet.

Ce spun cei de la Libris - librărie online despre carte?

Trei femei, trei epoci. Ana trăiește la Bruges în timpul Renașterii, Hanna, în Viena imperială de la începutul secolului XX, iar Anny, în Hollywoodul actual. Toate trei se simt profund diferite de contemporanii lor. Și dacă ele reprezintă una și aceeași femeie?
În secolul al XVI-lea, Anne, o tânără modestă din Bruges, fuge de acasă în ziua nunții pentru a nu fi victima unui destin pe care nu și-l dorește. În Viena lui Freud, Hanna von Waldberg, răsfățată a lumii bune, își părăsește soțul care o adoră pentru a se descoperi pe sine cu ajutorul psihanalizei. Iar în zilele noastre, la Hollywood, Anny Lee, o actriță a cărei frumusețe nu e întrecută decât de nevoia ei de a se autodistruge prin droguri și alcool, rupe tiparele industriei entertainment-ului și refuză stratagemele care ar transforma-o într-un adevărat star. Trei epoci diferite, pe care le unesc însă ipostazele unei femei libere, nesupuse, aflate în căutarea adevărului și a iubirii.
Ce cred eu?

Aştept mereu cu sufletul la gură cărţile scrise de Eric Emmanuel Schmitt, aşadar m-am bucurat nespus când am văzut că a apărut în România "Femeia în faţa oglinzii". Romanul atrage prin subiectul simplu la prima vedere, însă actual, respectiv destinele a trei femei,  total diferite la prima vedere. Cele trei sunt femei ca oricare altele, cu vicii şi slăbiciuni, cu calităţi şi defecte. Sunt purtate în ritm alert prin labirintul vieţii şi ajung la un moment dat să spună STOP şi să decidă că aleg alt drum.

Destinele celor trei se împletesc într-un fel atipic, se întrepătrund şi devin răspunsul la întrebările pe care şi le puneau fiecare dintre ele.
   Dacă vi se întâmplă şi vouă să trăiţi acea senzaţie de "deja vu" când călătoriţi într-un loc anume, mirosiţi un parfum, sau vedeţi un obiect ce vi se pare cunoscut, atunci cartea lui E.E. Schmitt o să vi se potrivească precum o mănuşă,
   "Femeia în faţa oglinzii" e răspunsul perfect pentru cei care au avut curajul, sau îşi doresc să îşi ia soarta în propriile mâini şi să îi redeseneze cu vârful degetelor conturul.

Vouă care dintre cărţile lui Eric Emmanuel Schmitt va place mai mult? Îi acordaţi atenţie atunci când cumpăraţi cărţi online, sau când va pierdeţi în librărie printre rafturi?