Recenzie de carte: "Un apartament la Paris" de Michelle Gable

Buna ziua, dragi cititoare!

Astazi vom intra in atmosfera de poveste a unui apartament parizian. Ati ghicit! Va povestesc despre cea mai recenta carte pe care am citit-o: "Un apartament la Paris" de Michelle Gable pe care am ales-o din libraria online pe care o prefer - Libris!

Ce spun cei de la Libris despre carte?

Două povești se întâlnesc în Un apartament la Paris: una din La Belle Epoque, alta din lumea contemporană. Pornind de la fapte istorice, una urmărește spectaculosul jurnal al lui Marthe de Florian, celebră demimondenă a Parisului de la sfârșitul veacului al XIX-lea, cealaltă, viața unei experte în mobilă europeană de la casa de licitații Sotheby’s, April Vogt. Pe măsură ce April, ajutată de un seducător avocat parizian, descoperă secretele vieții tumultuoase a lui Marthe, o întreagă epocă, strălucitoare și frământată, se conturează aducând în prim-plan figurile unor personaje cunoscute, precum pictorul Giovanni Boldini sau Robert de Montesquiou, dar și locuri sau cafenele din vechiul Paris: Maxim’s, Café Zephyr, Folies Bergères, Opera Garnier, Pigalle.
April Vogt, expertă în mobilă europeană, e trimisă de casa de licitații Sotheby’s să evalueze obiectele dintr-un apartament parizian care n-a fost deschis de șapte decenii. Odată ajunsă la Paris, în apartamentul plin de mobile spectaculoase, April va identifica un tablou al pictorului Giovanni Boldini care o înfățișează pe faimoasa proprietară – curtezana Marthe de Florian. Hotărâtă să afle mai multe despre frumoasa demimondenă, April găsește o serie de cărți de vizită ascunse în interiorul mobilelor și primește de la avocatul care se ocupă de moștenire scrisorile și jurnalul acesteia, descoperind astfel că viața lui Marthe de Florian fusese una fascinantă, petrecută printre poeți, artiști și oameni politici importanți. Pe măsură ce pune cap la cap firele poveștii existenței agitate a lui Marthe, April încearcă să-și facă ordine în propria viață.

Ce cred eu?

Am citit cartea autoarei Michelle Gable pe nerasuflate. Subiectul m-a captivat inca de la inceput, iar cu personajele m-am imprietenit rapid. April Vogt are o meserie interesanta si mi-a placut sa vad lumea antichitatilor prin ochii ei. Pe de alta parte, April e o femeie ce poarta cu sine rani ale trecutului inca nevindecate: casnicia ei, relatia cu parintii, luptandu-se pentru gasirea echilibrului. Aflata in Paris pentru a se ocupa de spectaculoasele obiecte de mobilier ramase neatinse timp de 70 de ani in somptuosul apartament al demimondenei Marthe de Florian, ca intr-o capsula a timpului. In momentul in care April descopera un tablou al pictorului Giovanni Boldini ce o infatiseaza pe Marthe de Florian, se va simti legata afectiv de obiectele din apartament, iar faptul ca va da peste jurnalele demimondenei o va determina sa isi doreasca sa afle mai multe despre viata acelei femei.

Din acest moment, romanul va fi de tip poveste in poveste, urmand doua fire narative, ale trecutului si ale prezentului, ilustrand doua femei aparent atat de diferite. Mi-a facut placere sa pasesc in lumea plina de culoare a Marthei de Florian alaturi de April. Pe tot parcursul lecturii, le-am comparat vietile celor doua femei, incercand sa ghicesc ce trasaturi le vor uni, marcandu-le destinele. Oare April va invatat ceva de la Marthe? Ii va influenta demimondena alegerile? Nu va dezvalui raspunsurile, fiindca o recenzie de carte trebuie sa nasca intrebari, nu sa va strice surpriza.

E toamna si e perioada ideala sa descoperiti Parisul citind carti care sa il zugraveasca in sepia pentru imaginatia voastra, lasand in urma acel sentiment de dor inexlicabil.

Ati cititi aceasta carte? V-ar placea sa aveti sansa de a pasi intr-o astfel de capsula a timpului, precum April?

Obisnuiti sa cumparati carti online? Astept cu drag parerile voastre!