Recenzie de carte - Elixirul dragostei de Eric Emmanuel Schmitt

Buna, dragi cititoare!

Ce mai faceti voi?

Cum v-ati petrecut zilele dedicate iubirii, mai exact 14 si 24 Februarie? Eu nu am sarbatorit in mod special, pur si simplu am incercat sa petrec cat mai mult timp cu prietenul meu si cam asta a fost :) In schimb, intre aceste doua zile am profitat de timpul liber si am citit o carte pe care o astept de foaaarte multa vreme. Stiti deja ca ador cartile lui Eric Emmanuel Schmitt si am citit intreaba serie de autor aparuta in Romania, asa ca era evident ca voi astepta cu sufletul la gura noua aparitie. De cum am vazut-o pe rafturile virtuale ale librariei online preferate - Libris, am si cumparat-o!

Descrierea oficiala:

Dragostea este oare un sentiment declanşat de un proces chimic, sau este pur şi simplu un miracol al spiritului, imposibil de explicat? Există o metodă infailibilă pentru a stârni pasiunea, un elixir precum cel care i-a unit odinioară pe Tristan şi Isolda? Sau cei care se îndrăgostesc ascultă doar de propria libertate?
Foşti iubiţi, Adam şi Louise trăiesc la mii de kilometri depărtare unul de celălalt, el la Paris, ea în Montréal. Corespondând pe e-mail, cei doi îşi evocă trecutul comun, rănile încă neînchise, momentele de bucurie, dar şi noile relaţii. Ceea ce-i apropie însă a doua oară este prietenia, construită de comun acord şi însoţită de o provocare: ar putea să-şi reînvie dragostea tocmai vorbind despre dragoste?
Eric-Emmanuel Schmitt, observator minuţios şi lucid al capriciilor inimii, reuşeşte să transpună în acest roman epistolar, cu fine şi surprinzătoare nuanţe, parcursul plin de capcane al unei legături amoroase tipice pentru vremurile noastre.
„În Elixirul dragostei m-a interesat mai ales distincţia dintre dorinţă şi sentiment. Cred că, în privinţa iubirii, problema constă în faptul că denumim cu acelaşi cuvânt două teritorii diferite: cel al dorinţei şi cel al sentimentului. La graniţa dintre ele, atunci când încercăm să împăcăm atracţia fizică şi dragostea, se nasc marile noastre poveşti, nu întotdeauna fericite.“ (Eric-Emmanuel SCHMITT)
Ce cred eu?

Cartea se citeste rapid si usor, are doar 160 de pagini, insa eu mi-as fi dorit sa aiba de trei ori pe atat! Subiectul cartii este iubirea, una dintre fatetele ei. Mai exact, cum se declanseaza ea? Ce ne face sa ne indragostim? Ce ne face sa perseveram in iubire? Oare e posibil sa stai toata viata langa o persoana si sa fii la fel de indragostit? Pe parcursul lecturii, am asistat la schimbul de e-mailuri dintre Adam si Luise, fosti iubiti ce traiesc acum pe continente diferite. Mi-a placut atat de mult felul in care se intrezarea prin scrierile lor faptul ca sentimentele pe care le au unul pentru celalalt sunt de fapt tot acolo, in suflet. Isi anticipeaza gandurile, se cunosc atat de bine... Am asistat cu drag la conversatiile lor pentru ca asteptam sa realizez cel putin unul dintre ei ca de fapt isi apartin unul altuia si nu are rost sa mai rataceasca fara tel in colturi diferite ale lumii.

Scopul, cel putin la suprafata, al schimbului de e-mailuri este stabilirea daca exista un asa zis "elixir al dragostei" , insa tot discutand despre iubire, se pare ca realizeaza ca era cat pe cea sa treaca amandoi pe langa ea si sa o lase sa plece din viata lor.

Mi-a placut referirea la un parfum - si anume la Chanel Cuir de Russie, iar intamplarea face ca tocmai discutam cu o persoana draga despre acest parfum inainte sa incep cartea. O sa vedeti ce rol are acest parfum in carte, nu pot sa va dezvalui ai mult acum.

Daca iubiti, daca sunteti iubite, sau daca sunteti in cautarea acestui sentiment care o sa va dea lumea peste cap, va recomand sa cititi aceasta carte. Cand am terminat si ultima fila, m-am trezit zambind :) Da, Eric Emmanuel Schmitt stie cum sa ma faca sa zambesc, in timp ce visez cu ochii deschisi. Din fiecare carte scrisa de el am invatat ceva si mai ales, am descoperit ceva pentru care sa fiu recunoscatoare.

Voua va place acest autor?

Va invit sa treceti si pe la colegele bloggerite si sa vedeti ce carte au citit ele saptamana aceasta :)