Recenzie de carte: Coco Chanel de Edmonde Charles-Roux

Buna ziua, dragi cititoare!

Ce mai faceti voi? Ati intrat in atmosfera de Sarbatoare? Nici nu imi vine sa cred ce putin timp mai e pana la Craciun! Sper ca anul acesta sa simt cu adevarat aceasta frumoasa Sarbatoare. Oare inocenta copilariei ne facea sa ne bucuram atat de mult de Craciun? Pentru ca in ultimii ani am simtit ca ceva a lipsit si nu mi-am dat inca seama ce. Poate nazuintele mele au fost prea mari, poate am visat prea mult si realitatea nu a venit in intampinarea mea asa cum am sperat, dar nu e nimic, e frumos sa speri in continuare si sa te gandesti cu emotie la clipele care te asteapta. In plus, sunt fericita sa am aproape, chiar si numai in gandurile mele, persoane dragi care imi demonstreaza ca inca exista OAMENI de calitate. Sunt sigura ca acestea se recunosc in randurile mele si stiu ca le port amintirea aproape de sufletul meu.

Astazi vreau sa va povestesc despre o carte, pentru ca perioada acesta mi se pare ideala pentru citit si pentru reflectat la ce lasam in urma. Este vorbe despre biografia magnificei Coco Chanel scrisa de Edmonde Charles-Roux.

Casa Chanel a fost una de care nu m-am apropiat usor in ceea ce priveste parfumurile, nu pentru ca nu ar fi reusite si frumoase, si pentru ca le gasesc reci si triste, iar eu nu imi doresc ca aromele pe care le port sa imi induca aceasta stare. In schimb, eleganta hainelor si accesoriilor Chanel m-a cucerit! Liniile simple, curate si stilul clasic ce nu se demodeaza niciodata m-au facut sa privesc cu admiratie colectiile casei frantuzesti.

Cartea Coco Chanel este biografia unei femei careia nu i-a fost frica sa viseze si sa munceasca pentru implinirea visurilor ei cu orice pret. Gabrielle Chanel e un exemplu pentru mine, pentru voi, pentru momentele cand ne impiedicam de un obstacol in vietile noastre si simtim ca nu mai putem continua. Ei bine, cititind aceasta carte am realizat ca noi insine trebuie sa fim cei dintai care ne intindem o mana de ajutor.

Gabrielle Chanel s-a nascut intr-o casa umila, a devenit apoi orfana si a inceput lupta cu viata, cu barierele impuse de societate si cu propriile neputinte. Ea a reusit sa renasca iar si iar din propria cenusa, a revolutionat stilul vestimentar al vremii si a devenit un exemplu in special pentru femeile prea tematoare cu privire la ce ar spune restul lumii daca ele ar decide sa fie pur si simplu altfel. In schimb femeia Gabrielle Chanel s-a luptat mereu cu faptul ca nu a fost nicicand sotie ci a ramas mereu amanta - cred ca asta a fost slabiciunea ei, pata ce ii intina sufletul. Totusi, in cazul ei, siguratatea aceasta a fost izvor pentru creatie si poate, daca viata ei ar fi fost alta, mostenirea Chanel nu ar mai fi existat.

Recomand cu caldura aceasta biografie scrisa cu atata grija pentru detalii, pentru tabloul istoric in care Coco Chanel a fost plasata si pentru faptul ca, fara sa aiba nimic de a face cu cartile motivationale, romanul scris de Edmonde Charles-Roux reuseste sa te puna pe ganduri si pur si simplu te determina sa VREI sa iti depasesti limitele.

Singura obiectie e faptul ca traducerea nu ii face cinste cartii si ii stirbeste putin din farmec, insa subiectul o sa va acapareze in asa masura incat nu o sa mai bagati de seama acest inconvenient.

Cand accesati o librarie online si va alegeti cartile pentru perioada Sarbatorilor, nu ocoliti Coco Chanel, pentru ca o sa va imbogateasca viata mai mult decat ati crede.

Cine stie, poate chiar il convingeti pe Mos Craciun sa se opreasca la o librarie inainte sa va viziteze.