Recenzie "Insula de sub mare" de Isabel Allende

Buna seara!

Am ales sa va povestesc astazi despre o alta carte minunata - "Insula de sub mare" a Isabelei Allende. O gasiti usor, in orice librarie online. Aceasta carte a avut darul sa ma faca sa ma simt fericita in ultima perioada. Am citit-o cu sete, i-am sorbit cuvintele, am inchis ochii si i-am simtit mirosul paginilor, am atins cu drag copertile simtindu-le textura si m-am bucurat de povestea pe care cu atata maiestrie o relateaza autoarea.

Am ales acest roman dintre atatea carti in primul rand pentru ca m-a atras tilul - "Insula de sub mare" - imi sugereaza un loc tainic, un loc departe de lumea obisnuita. Imi place sa evadez in astfel de carti care imi ofera o alternativa la prezent. Daca la mine astazi e frig si norii cenusii anunta primii fulgi, aleg o carte in care sa ma pierd, o carte unde e soare, unde am parte de raze de soare si flora luxurianta, unde vad oameni diferiti carora imi place sa le urmaresc firul vietii.

Actiunea romanului ne duce pe insula Saint Domingue, in jurul anului 1770. Pe insula ce pare un adevarat paradis, unde campiile sunt roditoare, clima e calda ca o imbratisare intre indragostiti, sclavii traiesc o viata care nu le apartine, o viata in care nici macar visul spre libertate nu le este ingaduit. Stapanii lor nu ii considera fapturi omenesti. Ei nu simt, nu gandesc. Sunt facuti doar pentru a servi.

"- O faptura care nu e omeneasca nu are pareri, stapane."

In colonia franceza isi face aparitia Toulouse Valmorain pentru a prelua plantatia de trestie de zahar a tatalui sau. Tanarul isi aduce cu el cufere cu carti si idealuri tesute in mult iubita Franta. Viata lui se schimba aici si el va devenii inca unul dintre plantatorii ce-si exploateaza sclavii. La plantatia sa apare Zarité, o tanara sclava al carei destin isi va lasa amprenta asupra lui. Zarité are ceva diferit. Ea indrazneste sa simta. Se indragosteste, are vise, iubeste, gandeste si viata ei va devenii strans legata cu notiunea de libertate.

"Danseaza, Zarité, danseaza, caci sclavul care danseaza e liber...cat timp danseaza." Si am dansat mereu.

Cine este cel care starneste furtuna in sufletul ei, cine ii atinge pielea de culoarea zaharului ars, pentru cine varsa lacrimi in tacere, catre cine i se indreapta rugaciunile cu miros de fum, va las pe voi sa descoperiti. Nu imi place sa fac rezumatul cartilor pe care le-am citit pentru ca nu vreau sa va rapesc placerea de a trai, pentru cateva ore, viata plina de culoare a frumoasei Zarité.

Recomand sa o cititi alaturi de o ciocolata neagra, cu gust bogat de condimente, gustul ei amarui impletindu-se perfect cu viata sclavilor din carte. Un ceai vanilat va completa tabloul. In jurul vostru, ca o aura parfumata, lasati sa pluteasca parfumul Carnal Flower de la Frederic Malle, o sa va invaluie cu caldura lui exotica si opulenta. Mirosul lui e pacatos ca dorinta lor de libertate.

Sau poate o sa alegeti Patchouli Boheme de la LM Parfums, cel care miroase a tutun dulceag frecat intre degete de stapan? Depinde de a cui parte alegeti sa fiti.

Cand intrati intr-o librarie, luati-va ragaz sa cititi primele pagini din "Insula de sub mare". Cu siguranta nu o sa plecati singuri acasa. Daca preferati sa va cumparati carti online, asteptarea coletului o sa va fie rasplatita cu varf si indesat!

Cui i-a placut aceasta carte? V-am starnit dorinta sa o cititi? Astept comentariile voastre!